هر جا که زندگی می‌کنید و در هر بخش از بازار که فعالیت دارید، حتماً به چیزی نیاز دارید که با آن کالایی را که می‌فروشید، می‌خرید، تولید می‌کنید یا در انبار نگهداری می‌کنید، توزین کنید. در غیر این صورت، به اصطلاح، جنستان جور نخواهد بود و در انجام محاسبات مربوط به کارتان به مشکل می‌خورید. این وسیله، همان طور که حتماً با آن آشنا هستید، باسکول است.

باسکول‌ها انواع گوناگونی دارند و با توجه به کاربردی که دارند و محیطی که قرار است در آن به کار گرفته شوند، در اشکال مختلفی در دسترس هستند. در سایت ما می‌توانید باسکول‌های متنوع ارائه شده را ببینید و با کمک و مشاورهٔ کارشناسان ما، مناسب‌ترین باسکول را برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

اولین نکته‌ای که هنگام خرید باسکول باید به آن توجه کنید، کاربرد آن است. با توجه به اینکه شغل شما در حوزه‌های کشاورزی و دامداری باشد؛ یا صنعت و یا حمل ونقل؛ لازم است باسکولی بخرید که بیشترین تناسب و همخوانی را با شغل شما داشته باشد. در این خصوص، در ادامهٔ این نوشته بیشتر صحبت می‌کنیم.

دومین نکته،‌ظرفیت باسکول است. هر شغلی با برخی اوزان مواجه است و باید باسکولی برای آن کار خریداری شود که بتواند آن وزن‌ها را اندازه گیری کند.

سومین نکته‌ای که شایسته است به آن توجه کنید، نمایشگر دیجیتال و نیز قابلیت اتصال به حافظهٔ‌جانبی و کامپیوتر است. این امور از جمله امور تأثیرگذار بر قیمت این کالا نیز هستند. چنانچه حجم کاری شما زیاد است؛ یا تمایل دارید محاسبات شما از سوی همکارانتان با دقت بالاتری انجام شود، می‌توانید به این موارد بیشتر توجه کنید.

انواع باسکول

باسکول جاده‌ای: همان طور که از اسمش پیدا است، یک باسکول مرتبط با امور حمل و نقل است که با ماشین‌های حمل بار ارتباط دارد. این باسکول‌ها در همهٔ بخش‌های تولیدی، صنعتی، تجاری، ترانزیت و… بسیار رایج هستند. برای دسته بندی باسکول‌های جاده‌ای، ظرفیت یک عامل مهم است. به طوری که برای هر گروه از وسایل نقلیه، با توجه میزان باری که می‌توانند حمل کنند، باسکول جاده‌ای خاصی تولید شده است. این دسته بندی عبارت است از: باسکول ۶۰ تن (تریلی کش)، باسکول ۵۰ تن (کامیون کش)، باسکول ۲۰ تن (خاورکش) و باسکول ۱۰ تن (نیسان کش). با توجه به حجم کاری شما و میزان باری که معمولاً باید اندازه بگیرید، می‌توانید باسکول جاده‌ای خود را اینجا بیابید.

برحسب شکل نصب باسکول جاده‌ای به زمین نیز آن‌ها را دسته بندی می‌کنند: باسکول‌های جاده‌ایِ گودالی

درون زمین

قابل حمل.

برای آشنایی با انواع باسکول جاده‌ای کلیک کنید.

باسکول میدانی: این باسکول‌ها اصطلاحاً پرتابل (قابل حمل) هستند. کیف‌های فوم‌دار و محکمی که برای این کار طراحی شده است، این امر را ممکن کرده است. می‌توانید در محیط مربوط به کارتان، در میان مزارع یا میادین تره‌بار، آن‌ها را جابجا کنید و توزین را انجام دهید.

جابجایی برخی از باسکول‌های میدانی به شکلی متفاوت صورت می‌گیرد. آن‌ها به کمک چرخ‌هایی که زیر آن‌ها کار گذاشته شده است، جابجا می‌شوند. می‌توانید آن‌ها را در محل کارتان به سادگی جابجا کنید. چنانچه شکل کار شما به گونه‌ای است که نیاز به انجام توزین در نقاط مختلفی دارید، حتماً می‌توانید روی کمک باسکول میدانی چرخ‌دار حساب کنید.

برای آشنایی با انواع باسکول میدانی کلیک کنید.

باسکول کفی: اگر می‌خواهید وزن کالاهای ورودی و خروجی انبارها را اندازه گیری کنید، باسکول‌های کفی یک انتخاب عالی هستند. اگر شغل شما با حمل و نقل محصولات کشاورزی و یا مراقبت‌های بهداشتی مرتبط است نیز این باسکول‌ها وسیله‌های قابل اتکایی هستند. نسبت به سایر باسکول‌ها، باسکول‌های کفی، ظرفیت بالاتری دارند و می‌توانند بارهای سنگین‌تری را وزن کنند. به‌ویژه اگر محل کار شما به گونه‌ای است که باسکول در معرض ضربه یا آسیب است؛ یا کالاهایی که با آن توزین می‌کند، آسیب رسان هستند. در چنین شرایطی، یک باسکول کفی می‌تواند خیال شما را از بابت استحکام لازم برای مقاومت در این شرایط راحت کند. با داشتن یکی از آن‌ها، دیگر در کوتاه مدت ناچار به انجام هزینهٔ مجدد نخواهید شد.

برای آشنایی با انواع باسکول کفی کلیک کنید.

باسکول پایه‌دار: اگر جایی صحبت از یک باسکول سریع و دقیق بود که ظرفیت بالایی هم دارد و می‌تواند کالاهایی با وزن یک تا سه تن را توزین کند، حتماً دربارهٔ باسکول پایه‌دار صحبت شده است. این باسکول‌ها به دلیل سطح فولادی‌شان، استحکام بالایی دارند. می‌توانید با استفاده از چرخ‌ها، آن‌ها را جابجا کنید. نمایشگر دیجیتال هم سرعت و دقت بالایی را به شما هدیه می‌دهد.

برای آشنایی با انواع باسکول پایه‌دار کلیک کنید.

ترازو نیمکتی

ما در گروه صنعتی اعتماد، با بهره گیری از کادری مجرب، توانسته‌ایم باسکول‌های مورد نیاز بازار و فعالان اقتصادی را فراهم کنیم. برای آشنایی با نحوهٔ فروش و خرید و نیز مشاوره با کارشناسان، با ما تماس بگیرید.