کاربرد ترازو در صنایع مختلف

کاربرد ترازو در صنایع مختلف

 

ترازو

 

ترازوها ابزار ضروری هر صنعتی هستند که با بسته‌بندی، اندازه‌گیری وزن و حجم محصولات سر و کار دارند. کسب‌وکار‌ها با دانستن وزن هر محصول می‌توانند هزینه تولید هر کالا را با دقت بیشتری محاسبه کنند.
برای هزاران سال، فناوری سنجیدن وزن‌ها نقش مهمی در نحوه انجام تجارت تاجران ایفا کرده‌ است. با کمک نوآوری، این دستگاه‌ها پیچیده‌تر، قابل اعتمادتر و دقیق‌تر شده‌اند. امروزه تقریبا هر صنعتی از نوعی ترازو در مراحل مختلف زنجیره تامین استفاده می‌کند.
این ابزارها نه تنها وزن و جرم را شناسایی می‌کنند، بلکه برخی از ترازوها دارای ویژگی‌های اضافی مانند شمارش قطعات و بررسی وزن هستند. یک ترازو الکترونیکی مدرن همچنین می‌تواند به فناوری پیشرفته‌ای مانند سازگاری با برنامه‌های کامپیوتری، کالیبراسیون داخلی و ویژگی‌های بسیار دیگر مجهز شود.

همچنین برای مشاهده اطلاعات و قیمت انواع باسکول کلیک کنید.

کاربردهای مختلف ترازو

 

اسناد تاریخی نشان می‌دهد، که مردم همیشه از ابزارهایی برای وزن کردن اشیا مختلف مانند موادغذایی و مصالح ساختمانی استفاده می‌کردند. به همین ترتیب، امروزه بسیاری از صنایع بدون استفاده از این دستگاه‌هال قادر به دستیابی به اهداف تولید، رعایت مقررات و مدیریت سود نهایی خود نیستند.

ترازو

در زیر رایج‌ترین کاربردهای ترازو در صنایع مختلف را بررسی می‌کنیم:
صنعت کشاورزی:
صنعت کشاورزی نیاز به اندازه‌گیری دقیق مواد خام مورد استفاده در تولید مواد غذایی دارد. حیوانات زنده نیز در طول پروسه پرورش وزن‌گیری منظمی را انجام می‌دهند. وزن بخش مهمی در تعیین کیفیت و قیمت این محصولات است.
خرده‌ فروشی:کسب‌وکارهای خرده‌فروشی مانند رستوران‌ها و فروشگاه‌ها اجناس و اقلام خود را با استفاده از ترازوها نظارت می‌کنند. ترازوهای کفی و نیمکتی در اندازه‌های مختلف در این کسب‌وکارها استفاده می‌شوند.

دام و طیور: در صنعت دام و طیور از انواع ترازو و باسکول جهت وزن‌کشی دام‌ها استفاده‌ می‌گردد.

باسکول دام کش ( چرخدار ) مدل WLC+P

برای مشاهده اطلاعات انواع باسکول دام کش کلیک کنید.

 

پزشکی و دارویی:

در صنعت بهداشت از ترازوهای پیشرفته برای نظارت بر سلامت و تناسب اندام افراد استفاده می‌شود. در تولید دارو از ترازوهای دقیقی استفاده می‌کنند که می‌تواند مقادیر بسیار کمی از مواد مورد نیاز دارو را اندازه‌گیری کند.
ساخت و ساز:
مواد مورد استفاده در ساخت‌وساز برای حفظ کیفیت و نظارت بر عرضه باید به طور دقیق وزن شوند. شرکت‌های ساختمانی از انواع مختلفی از ترازوها استفاده می‌کنند. که برای مقاومت در برابر شرایط سخت طراحی شده‌اند.
لجستیک:
شرکت‌های حمل‌ونقل از باسکول برای نظارت بر جابه‌جایی باراز یک مکان به مکان دیگر استفاده می‌کنند. این نوآوری بسیار آسان و راحت است. زیرا وزن کردن دستی اقلام بار یک کامیون در هر بار اضافه و رها کردن محصولات زمان بر است.

برای مشاهده اطلاعات و قیمت انواع ترازوی فروشگاهی کلیک کنید.

صنایع کاغذ:
استفاده از ترازو در صنایع کاغذ و خمیر کاغذ برای اندازه‌گیری ضخامت و وزن محصولات کاغذی حائز اهمیت است. همچنین می‌توان از ترازو برای اندازه‌گیری رطوبت کاغذ استفاده کرد که برای اطمینان از خشک شدن مناسب محصولات مهم است.
علاوه بر این، از سکوهای توزین برای وزن کردن محصولات کاغذی در طول فرایند تولید استفاده می‌شود؛ تا اطمینان حاصل شود که محصولات در محدوده وزنی موردنظر تولید شود.
معدن:
مشابه ساخت‌وساز، ابزار مورد استفاده برای وزن کردن مواد در یک معدن باید برای شرایط سخت طراحی شود. اما همچنین باید ذاتا ایمن باشد تا باعث انفجار و آتش‌سوزی نشود.

 

منبع: تیم محتوای گروه صنعتی اعتماد