بهترین ترازو فروشگاهی کدام مدل است؟

ترازوی فروشگاهی از ابزاریست که در بسیاری از مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز خریدی که اقلامی را به صورت فلّه‌ای و یا با توجه به وزنشان به فروش می‌رسانند، وجود دارد. به طور کلی ترازو عمل توزین را انجام می‌دهد و در انواع دستی و دیجیتال به تولید و فروش می‌رسد. انواع دیجیتالی امروزه پیشرفت مناسبی داشته‌اند و قابلیت‌های متنوعی را ارائه می‌دهند. در این مقاله از سایت گروه صنعتی اعتماد، تولیدکننده انواع باسکول و ترازو من جمله ترازو فروشگاهی به این می‌پردازیم که بهترین ترازو فروشگاهی کدام مدل است و حین خرید چه انتخابی به صرفه و منطقی‌تر می‌باشد.

ترازو فروشگاهی و انواع آن

بخش زیادی از مطلب با توجه به تیتر مشخص می‌شود. ترازو فروشگاهی به ترازوهایی نسبت داده‌می‌شود که از آن‌ها در فروشگاه‌ها و مراکز خرید استفاده می‌شود. در گذشته این ترازوها مدلی دستی داشتند و با استفاده از وزنه‌های مختلف و بر اساس قیاس عمل توزین را انجام می‌دادند. با پیشرفت تکنولوژی و به واسطه دقت نسبتا پایین ترازوهای دستی فروشگاهی، این انواع جای خود را به ترازوهای دیجیتالی دادند. در حال حاضر تنها در مغازه‌های خیلی قدیمی و خاص ترازوهای مکانیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ترازوهای دیجیتالی فروشگاهی به واسطه استفاده راحت‌تر و عدم نیاز به تخصص بالا و در عین حال ارائه وزن اقلام و محصولات مختلف با دقت نسبتا مناسبی در انواع متنوع و در تعداد بالایی به تولید می‌رسند و انواع آن‌ها را در فروشگاه‌ها می‌بینید. اکثریت این ترازوها از صفحه‌ای که لودسل در آن قرار دارد استفاده می‌کنند. به این صورت که محصول و جنس مورد نظر روی این صفحه قرار می‌گیرد و در نهایت رقم وزن آن با شرایط مشخص‌شده و دقت معین روی نمایشگر به نمایش در می‌آید. 

ترازوهای دیجیتال تنها یک مدل ندارند و با توجه به ظرفیت، دقت و امکاناتی که ارائه می‌کنند در دسته‌ها و مدل‌های مختلفی قرار می‌گیرند. اگر شما هم به فکر خرید و یا تعویض ترازوی مغازه خود هستید، این مطلب به شما کمک می‌کند که با توجه به بودجه و شرایط حوزه کاریتان بهترین ترازو فروشگاهی را برای خود انتخاب کنید. 

ترازو فروشگاهی مدل ED 2000 BP

قابلیت‌های ترازو فروشگاهی چیست؟

همان‌طور که قبلا هم گفتیم ترازوهای دیجیتالی به واسطه پیشرفت تکنولوژی این ابزار، علاوه بر وزن‌کشی امکانات دیگری را نیز در اختیار خریدارانشان قرار می‌دهند. برخی از مهم‌ترین این قابلیت‌ها به شرح زیر است:

1- نمایش دیجیتالی و عددی رقم وزن:

در گذشته وزن اقلام با توجه به قیاس و به طور حدسی مشخص میشد. کمی بعد در ترازوهای دیجیتالی اولیه این رقم با استفاده از صفحات عقربه‌ای و آنالوگ مشخص میشد. که باز هم اکان خطا و خواندن اشتباه وزن وجود داشت. در حال حاضر اما ترازوهای دیجیتالی برای نمایش نتیجه توزین از نمایشگرهای lcd و led استفاده می‌کنند و رقم را به شکل عددی نمایش می‌دهند.

2- دقت بیشتر در تعیین وزن:

با استفاده از لودسل‌های جدید و سیستم‌های بروز دقت توزین در ترازوها بسیار بهترشده است. در حال حاضر ترازوهایی هستند که مقادیر بسیار جزپی و سبک را نیز اندازه‌گیری می‌کنند. جدا از ترازوهای طلافروشی و مشابه آن که مخصوص توزین اجسام سبک و ریز هستند. ترازوهای فروشگاهی نیز تا چند دهم و صدم گرم را نیز به راحتی مشخص می‌کنند.

3- حافظه دستگاه  و ثبت اطلاعات:

بسیاری از ترازوهای دیجیتالی امکان ثبت اطلاعات پس از هر توزین را دارند. و به غیر از آن می‌توان فرمول‌ها و سیستم‌های مختلفی را نیز در آن‌ها ذخیره نمود که کاربردهای بسیار متنوع و خوبی را ایجاد می‌کنند. و می‌تواند آن‌ها را به بهترین ترازو فروشگاهی تبدیل کند.

4- امکان محاسبه قیمت و پرینت فاکتور:

این  مورد یکی از آپشن‌های بسیار کاربردی  ترازوهای فروشگاهی محسوب می‌شود. در این ترازوها وزن هر جنس و محصول پس از توزین با توجه به فرمول‌های مشخصی به قیممت آن محصول تبدیل می‌شود. و در نهایت امکان جمع بستن قیمت کلی یک خرید و پرینت فاکتور دقیق آن مقدر است.

5- مجهز بودن به باتری داخلی:

ترازو وسیله‌ای پر کاربرد است. برخی از ترازوها درون سیستمشان باتری شارژی‌ای دارند که در صورت قطعی برق مستقیم از آن استفاده کنند و وقفه‌ای در کار فروشگاه و فروش محصولات به این دلیل ایجاد نشود.

6- سیم کارتی بودن دستگاه :

برخی از ترازوها این امکان را دارند تا در بازه‌های زمانی مختلف و مشخص‌شده اطلاعات فروش و توزین را به خط سیم کارت معینی ارسال کنند. این امر در مدیریت فروشگاه و هم‌چنین حساب و کتاب آن می‌تواند تاثیر مثبتی داشته‌باشد. 

ترازو

کدام نوع بهترین ترازو فروشگاهی است؟

مشخصا ترازویی که بیشترین قابلیت من جمله سیم کارتی بودن، لیبل زنی، باتری داخلی و… را داشته‌باشد کاربدهایش بیشتر است. و از طرفی قیمت بالاتری هم دارد. روال کار به این شکل است که گفته‌شود جدیدترین و پرامکان‌ترین و گران‌ترین تزارو همان بهترین ترازو فروشگاهی می‌باشد. اما این همیشه درست نیست. تنها در صورتی بهترین ترازو گران‌ترین ترازو است که شما به تمام قابلیت‌ها و امکانات آن احتیاج داشته‌باشید و از طرفی هم بودجه کافی برای خرید آن را فراهم‌کرده باشید.

اگر بودجه شما محدودتر است و یا حوزه  کاری و استفادیتان از ترازو فروشگاهی ساده‌تر می‌باشد. احتیاجی به پرداخت هزینه‌های هنگفت نیست. برای مثال اگر شما در فروشگاهی کار می‌کنید که دستگاه تامین انرژی برق اضطراری دارد یا به طور کل امکان قطعی برق در آن حداقلی می‌باشد، نیازی به خرید ترازوهای مجهز به باتری داخلی نیست. این ترازوها فقط برای فروشگاه‌هایی مناسب است که امکان قطعی برق در آن‌جا وجود دارند و نمی‌خواهند در روند کار وقفه‌ای بیفتد ولی امکان هزینه برای دستگاه تامین برق اضطراری را هم ندارند.

یا اگر سیستم حساب و کتاب شما پیشرفته است و کسب و کارتان نسبتا گسترده می‌باشد. سیم کارتی بودن دستگاه با اینکه گزینه خوبی است، اما واجب و ضروری نیست. در رابطه با دقت اندازه‌گیری هم به اقلام و محصولاتی که در فروشگاه وجود دارند اهمیت دارند. و با توجه به مقیاس و نحوه محاسبه قیمت می‌توان انتخاب کرد که دقت و ظرفیت در چه حدی باشد و چقدر برای آن هزینه گردد. 

جمع‌بندی

در این مقاله از سایت گروه صنعتی اعتماد در رابطه با انتخاب بهترین ترازو فروشگاهی صحبت شد. تا انجا با قابلیت مختلف ترازوها، کاربردها و انواعشان آشنا شدید تا بتوانید با توجه به حوزه کاری و مدل فروش و محصولاتتان بهترین گزینه را با توجه به بودجه مالی در نظر گرفته‌شده  انتخاب کنید.